A jogcím nélkül Rákosrendezőn lakó kitelepítettek közül Zugló csak azokon segít, akiknek van zuglói lakcímük
Zuglói lakcímük, ahonnan a mini-Dubaj miatt most kitelepítik őket.
Zuglói lakcímük, ahonnan a mini-Dubaj miatt most kitelepítik őket.
A váltás már február végén megtörtént, a honlapra azonban csak nemrég került ki az új vezérigazgató neve.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium szerint az ő számításuk a helyes, valóban évi 1 milliárdos lesz a tarifareform pluszköltsége, és nem 10-13 milliárdos, ahogy azt a lap becsli.
Alig néhány héttel ezelőtt még azt közölték, nincs napirenden ez a kérdés.
Lázár János miniszter is megjelent azon a tüntetésen, ami hétfőn reggel az Építési és Közlekedési Minisztérium épülete előtt volt a Déli Körvasút jelenlegi tervek szerinti megépítése és a fakivágások ellen.
A G7 számításai szerint az Építési és Közlekedési Minisztérium látványosan fals számokat közölt.
Akad, amiben előrelépést hoz a mindent is szabályozni igyekvő építészeti törvény, akad, amin bölcsen nem változtat, de van, ami teljesen kimaradt belőle. Például, hogy mit kellene kezdeni a meglévő ingatlanállománnyal, ami a zöld átállás és az energiaválság idején különösen fontos kérdés lenne.
Kibabrál a MÁV-Start azokkal, akik eddig kerékpárral együtt ingáztak a vasúton: a március 1-jétől érvényes új tarifarendszerben öt-hétszeres áron vehetik meg a bringás jegyet és bérletet. A Közlekedő Tömeg figyelmeztet: ugyanannyiba kerül majd kerékpárral együtt vonatozni a szomszéd faluba, mint az ország másik végébe, és félő, hogy a napi ezerforintos költség miatt sokan inkább autóra váltanak. A Magyar Kerékpárosklub levélben kéri a MÁV-tól: ne űzze el a vasútról az eddig így utazókat!
Mi épül Rákosrendezőn, mit kap a város, mi lesz a kisföldalattival és a Vasúttörténeti Parkkal? – többek között ezek érdeklik a volt közlekedési államtitkárt.
Évek óta ígérik a jogszabály modernizálását.
Összesen 2560 doboz Merci csokoládét osztottak ki a munkát végző MÁV-kalauzoknak.
Az új bérletrendszer mellett a közösségi közlekedés bevételeinek 11-13 százaléka származhat majd a menetjegybevételekből, a G7 szerint így lassan a tömegközlekedés ingyenessé tétele is felmerülhet.
A fővárosiak új, olcsóbb szuperbérletet kapnak a vármegyebérlet képében. A BKK csökkenti a Budapest-bérlet árát, még árverseny is kezdődhet, ha a MÁV beszáll. A főpolgármester végső soron feladta a főváros önálló tarifapolitikáját, a bevezetendő rendszerben csak a kormány politikai akaratán múlik, elszipkázza-e a kritikus bevételeket, és keresztbe tesz-e a fővárosnak ez elszámolásokkal. Amelyek részleteit még ki sem dolgozták.
Részleteket árult el a Budapest-bérlet körüli főváros-minisztérium megállapodásról a főpolgármester. A szabályok kidolgozása még várat magára, de néhány dolog már biztos: a diákoknak szánt BKK-bérletnek vége, csak a bérletekre vonatkozik a felek megállapodása, a napijegyekre nem, és férőhely-kilométer alapon fog osztozkodni a közös bevételeken az állam és a főváros.
"Nem fordulhat elő, hogy elrontsunk egy településképet" – mondta a hvg360-nak Lánszki Regő államtitkár, országos főépítész a Rákosrendezőre tervezett, maxi-Dubaj néven elhíresült beruházással kapcsolatban. Az államtitkár szerint nem jó út, hogy a főváros photoshoppolt képekkel kelt félelmet, és azt mondja, egy épületnél nem önmagában a magassága számít, hanem az, hogyan illeszkedik a környezetébe. Az államtitkár szigorú ellenőrzést ígért, és azt mondta, a beruházó nem tudja majd lenyomni őket. De milyen lesz Budapest 100-150 év múlva? Interjú.
A miniszter bizalmi embere szerint az állami vasúttársaság jelen formájában nem tud tovább működni.
Csak úgy érné meg megszüntetni a Budapest-bérletet jelenlegi formájában, ha az állam semmit nem fizetne a fővárosnak a törvényben meghatározott kötelezettségei teljesítéséért – írják.
Határozatlan időre szól a BKK, a Volán és a MÁV december végi megállapodása a Budapest-bérletekről. Az RTL Híradó birtokába került dokumentumban nincs utalás arra, hogy március 1-je után nem lesznek használhatók a BKK bérletei a HÉV-ekre, Volánbuszokra és vonatokra.
„Van egy működő rendszer, ez minden szolgáltatónak jó, minden utasnak jó, mindenkinek jó, Lázár Jánosnak lehet, hogy nem jó” – mondta a főpolgármester.
Korábban arról szóltak a hírek, hogy minden marad a régiben 2024-ben is, ám ez csak az év első két hónapjára igaz.